RECENZIA: Freddie Mercury: Ilustrovaný životopis

Freddie Mercury: Ilustrovaný životopis - recenzia- Bonio.sk

Kráľ rocku, legenda hudby ako takej a neodmysliteľná osobnosť dvadsiateho storočia. Určite vám ako prvé meno napadne Freddie Mercury. Tento muž, pôvodom zo Zanzibaru, sa nezmazateľne zapísal do dejín ako jeden z najlepších hudobných skladateľov, akí kedy žili.

Freddie bol jeden z najvýstrednejších umelcov svojej doby. Preslávil sa najmä svojimi piesňami ako Bohemian Rhapsody, Under Pressure, Dont stop me now, Show must go on a vedeli by sme menovať ešte veľa jeho jedinečných diel. Freddie bol známy aj svojim vystupovaním na javisku, ale aj mimo neho. Za týmto dielom o rock’n’rollovom kráľovi stojí španielsky autor Alfonso Casas. Autor sa túto knihu rozhodol spraviť vo veľmi príjemnom prevedení, ktoré krásne ilustruje život Freddieho Mercury od malého chlapca až po jeho posledné dni.

Žil naplno. Zbožňoval život. Oslavoval ho každú minútu. A ako obrovská kométa nechal za sebou trblietavú žiaru, ktorá osvieti ešte mnoho ďalších generácií.

Na knižke sa mi páči, že je nenáročná, plná pekných ilustrácií a má dobrú výpovednú hodnotu. Ja som si túto knihu prečítal až potom, čo som videl film Bohemian Rhapsody od Bryana Singera a Dextera Fletchera. O živote Freddieho Mercuryho som toho veľa nevedel, teda až do tej doby, čo som si pozrel tento film. Film však nie je úplne porovnateľný s knižkou. No, ale nebudem zachádzať do detailov.

Knižka je písaná podobne ako najznámejšia pieseň od kapely Queen, vo veľkom štýle a nič sa v nej neopakuje. Toto prirovnanie použil aj autor a vyzerá to tak, že vie o čom hovorí. Knižka je tak isto ako pieseň rozdelená na niekoľko častí. Konkrétne na intro, baladu, gitarové sólo, operu, rock a outro, ktoré opisujú spevákov život od malého zanzibarského chlapca až po ikonu svojej doby. Spoznávame sa tu s malým chlapcom menom Farrokh Bulsara, ktorý žije so svojou rodinou na Zanzibare, ktorý neskôr opúšťa a sťahuje sa aj s rodinou do Anglicka, kde začínajú nový život.

Knižka nerozoberá Freddieho život úplne dopodrobna, skôr sa zaoberá tými najväčšími míľnikmi, ktoré spevák dosiahol. Na Freddieho by ste nepovedali, že bol odmalička plachý, introvertný študent s dobrými známkami. On ním naozaj bol, ale postupom času si začal budovať svoje sebavedomie, keď začal vystupovať na javisku vo svojej prvej skupine, ktorá si hovorila The Hectics.

Freddie Mercury: Ilustrovaný životopis - recenzia

Vtedy bol úplne iný. Ničoho sa nebál, vedel zo seba vydať najviac. Už vo svojej prvej internátnej skupine chcel, aby ho oslovovali Freddie. Akoby sa malý Farrokh chcel za maskou Freddieho skryť. Postupom času si na “Freddieho“ zvykla aj jeho rodina.

Potom sa ako 18 ročný sťahuje do Anglicka, aby mohol pokračovať ďalej v štúdiu. Prihlásil sa na Isleworth Polytechnic. O dva roky bol prijatý na Ealing College of Art and Technology na odbor móda a grafický design. V tomto roku spoznáva Tima Staffella, ktorý ho o dva roky zoznámi s Brianom Mayom a Rogerom Taylorom, ktorí vtedy hrali s Timom v skupine Smile. Neskôr Tim odchádza a jeho miesto zaujíma Freddie. Potom sa začala spanilá jazda.

Ďalej sa tu píše o tom, ako sa spoznáva s Mary Austinovou, ako navrhoval logo Queen a všetky najpamätnejšie turné a koncerty, ktoré spolu členovia Queen odohrali. Je tu popísané všetko, aj Freddieho posledné dni, ktoré boli naozaj ťažké.

Freddie Mercury sa za svoj život narodil trikrát. Prvý krát ako Farrokh Bulsara. Druhý krát ako Freddie Mercury a tretí krát 24.11.1991, kedy Freddie Mercury zomiera a zrodila sa legenda. Freddie Mercury naozaj patrí k tým ľuďom, ktorí budú mať ešte dlho dopad na tento svet. Či už jeho piesňami, ktoré sú stále dobré po 30 možno aj 40 rokoch,  jeho charakteristickým fúzikom a žltou koženou bundou alebo jeho vetami, ktoré končili slovíčkom „darling“.

Tak či onak, knižku Freddie Mercury: Ilustrovaný životopis odporúčam každému fanúšikovi Freddieho Mercuryho, ktorý sa o tomto sympatickom pánovi chce dozvedieť čosi viac. Knižku odporúčam aj mladším čitateľom, nakoľko sa tu nachádzajú tie najzákladnejšie informácie, ktoré aj začínajúcemu fanúšikovi ponúknu dostatočný prehľad o Freddieho živote.

VYDAVATEĽSTVO: Lindeni
ORIGINÁLNY NÁZOV: Freddie Mercury: Una biografía
ROK VYDANIA: 2019