RECENZIA: Vyzeráš ako Francúz

RECENZIA: Vyzeráš ako Francúz

Kniha  Vyzeráš ako Francúz vznikla v spolupráci dvoch francúzskych spisovateliek, a to Frédérique Veysset Isabelle Thomas. Kniha bola vydaná v roku 2013 a prezrádza francúzsky ideál galantného muža.

Táto kniha nie je až tak známa, ale napriek tomu sa v nej ukrývajú naozajstné poklady. Vošli ste niekedy do reštaurácie a nevedeli ste  ako sa máte usadiť, ako usadiť partnerku, či ktorým príborom jesť hlavné jedlo? V tejto tenkej knižke sa ukrýva pravá francúzska etiketa, galantnosť a elegancia v každom veku.

„Kombinovať farby a materiály si vyžaduje obratnosť, ani v jednom prípade to však netreba preháňať. Pri kombinácii farieb volíme radšej jednoduchosť a dôvtip, preferujeme kontrastné farby, ale ich výber volíme v tlmených a neutrálnych farbách (béžovej, modrej, sivej…), ktoré prebijeme živým alebo ostrým ťahom, aby sme prekvapili. Príliš veľa farieb sa však neutralizuje a výsledok je nulový! Naučte sa dívať okolo seba. Ak sa k sebe hodia farby v prírode alebo na ulici, ako sivá farba betónu s tmavozelenou na vchode do metra, bude to tak pravdepodobne fungovať aj na vás!“

K tejto knihe som sa dostal iba náhodou. Bol som v kníhkupectve a len tak som sa pozeral po nejakej knižke mimo môjho obvyklého žánru. Po krátkej prechádzke v kníhkupectve som narazil na túto zaujímavú knihu. Keby so mnou nie je kamarátka, tak by som si ju asi ani nekúpil. Francúzka etika, elegancia a podobné veci…Vtedy som sa vôbec takýmito záležitosťami nezaoberal. Ale povedal som si, že to skúsim, môžem si rozšíriť obzory a vlastne nič za to nedám.

Táto farebná kniha mi ukázala veľa vecí v mnohých smeroch, čo sa týka starostlivosti o seba a o svoj šatník. Začnem tým šatníkom. Osobne som si nikdy nevedel sám vybrať vhodnú bundu, džínsy a topánky, ktoré by so sebou skvele ladili pri rôznych príležitostiach.

Z vlastnej skúsenosti by som mohol povedať, že kniha Vyzeráš ako Francúz mi pomohla pri výbere topánok a kabátu na prichádzajúcu zimu. Ale nie len to. Našiel som tu mnoho typov na údržbu oblečenia, ktorá farba ladí s akou, ale aj ako to zbytočne neprehnať. Kniha Vyzeráš ako Francúz ma naučila, že aj niektoré staré veci vyzerajú dobre, keď sa o nich trochu postaráte. Napríklad starý kabát, ktorý je vám na viacerých miestach tesný, dáte jednoducho prešiť krajčírovi. Obnosené letecké bundy sú zas úplne o niečom inom. Časom získavajú svoj jedinečný vintage štýl. Vintage je všetko oblečenie, ktoré už v čase svojho vzniku malo vysokú hodnotu a zachovalo si ju až dodnes.

Vyzeráš ako Francúz

Takisto som mal vždy problém zaviazať si kravatu a výber okuliarov mi tiež veľmi nešiel. Sú tu naozaj také veci, nad ktorými by ste sa až tak nezamysleli. Po prečítaní knihy sa sami seba začnete pýtať, či nie sú tie topánky veľmi špicaté alebo či sa k tým nohaviciam hodí košeľa s anglickým alebo milánskym golierom. Jednoducho si dávate oveľa väčší pozor na to, čo si obliekate.

Keď som ju čítal bol som nadšený akým štýlom je táto kniha napísaná. Striedajú sa tu texty, ktoré vám odkrývajú tajomstvá elegancie a portréty elegantných mužov, ktorí vám veľmi ochotne povedia svoje postrehy a skúsenosti s francúzskou eleganciou. Spovedajú sa tu muži rôzneho veku v rozmanitých profesiách. Či už ste právnik, dôchodca alebo dospievajúci študent nájdete tu rady pre každého, kto sa chce premeniť na vkusného moderného muža.

V druhom rade sa dozviete ako sa správať ako dokonalý hosť či hostiteľ, ale aj to, ako sa správať pri večeri vo dvojici. Tiež zistíte ako a kedy sa správne oholiť, aké doplnky zvoliť k smokingu, či čo hrá dôležitú úlohu pri výbere toho správnemu parfumu.

Náhoda má zvláštny zmysel pre humor a teraz som za tú náhodu nesmierne rád. Už viem, že mužská elegancia nie je zbytočnosť a muži sa musia rovnako starať o svoj zovňajšok, ale takisto dbať aj na dobré spôsoby. Preto by som chcel túto knihu odporučiť každému mužovi, ktorý by chcel svoj vkus a výzor posunúť na vyššiu úroveň. Zároveň by som chcel poďakovať autorkám, ktoré nám dali návod ako sa stať našimi krajšími ja.

VYDAVATEĽSTVO: Ikar
ORIGINÁLNY NÁZOV: You’re so French
ROK VYDANIA: 2016