RECENZIA: Tučko Tom

Recenzia: Tučko Tom - Bonio.sk

Kníh o chudnutí je na knižnom trhu neúrekom. Či už úmyselne alebo náhodne ste sa minimálne s jednou z nich určite stretli aj vy. Literatúra o chudnutí je väčšinou prvá vec, po ktorej človek siahne, keď sa snaží nejaké to kilo zhodiť. Akoby s nádejou dúfa, že v nej nájde tajný recept na ideálnu postavu bez trápenia a obmedzovania. Sklamem vás. Taká kniha, žiaľ, neexistuje.

Avšak existuje kniha, ktorú by som vám, snažiacim sa pripraviť sa na leto, predsa len odporučila. Kniha Tučko Tom alebo Ako som schudol 27 kg a 33 cm v páse a ako môžete aj VY! je o to cennejšia, že je dielom človeka, ktorý cestou chudnutia sám prešiel. Kniha podrobne opisuje cestu Tomáša od začiatku jeho chudnutia až po úspešný koniec. Nie sú v nej žiadne prázdne teoretické úvahy a rady, ako to v niektorých článkoch a knihách o chudnutí býva. Tučko Tom, ako autor seba rád prezýval, dopodrobna rozpisuje ako dosiahol vytúžené číslo na váhe.

Kniha je rozdelená na viacero častí. V prvej časti sa autor predstavuje a rozpráva príbeh svojho doterajšieho života a toho, ako sa dostal až na nelichotivé číslo 107 kg.

Druhá časť obsahuje konkrétny návod ako sa pustiť do boja s kilogramami. Všetky rady a pravidlá autor rozdelil veľmi prehľadne do kategórií ako strava, vhodné suroviny, cvičenie, systém odmeňovania, ako vydržať a neprestať a iné. Na konci kapitoly sa nachádza súhrn 18 pravidiel, ktoré ak dodržíte, úspech v chudnutí vás určite neminie.

V  tretej časti kniha ponúka niekoľko celodenných ukážkových jedálničkou a recepty, ktoré tvoria približne polovicu knihy. Každý recept je obohatený o fotografiu daného jedla. Recepty sú  prehľadne rozdelené od raňajok, cez šaláty, polievky, obedy, prílohy, zdravé maškrty až po večere.

Celé roky som sa nejakým spôsobom obmedzoval. Stále to bolo len o tom, vybrať si oblečenie, ktoré by som obliekol. Nikdy som si nekúpil niečo na základe toho, že sa mi to páčilo. Všetko bolo len o tom, aby to nejak sedelo. Nohavice mi boli buď dlhé, alebo úzke v páse. Kúpiť oblek – to bola udalosť, na ktorú sa nezabúda. No oblečenie nebolo to najhoršie. Skôr tie pocity, keď som si uvedomoval, že by som chcel vyzerať normálne. Ale nemal som silu zmeniť to. Každé rozhodnutie schudnúť vždy skončilo odkladaním. Urobím to zajtra. Začnem až budúci týždeň a dnes si ešte dám túto dobrotu. Samozrejme, že som potom nezačal a odkladal som všetko ďalej. Postupne som sa dostal cez 80 kg, potom dlhšiu dobu okolo 93 kg a nakoniec som skončil na váhe viac ako 107 kg.

Recenzia: Tučko Tom – Bonio.sk

Knihu Tučko Tom som náhodne objavila na sociálnej sieti rodinnej známej, ktorá ju veľmi vychvaľovala a tvrdila, že vďaka nej schudla 10 kíl. Jej príspevok vo mne nahlodal červíka zvedavosti, a tak som si knihu zadovážila aj ja. Veď ak je šanca, že vďaka nejakej knihe zhodím pár kíl, za pokus to určite stojí.

Na knihe ma oslovilo, že obsahuje konkrétne pravidlá ako dosiahnuť vysnívanú postavu. Neviem, či rozumiete, čo tým myslím. Nenájdete tam žiadne chudnúce klišé, že treba menej jesť a viac sa hýbať. Autor jednoducho, zrozumiteľne a jasne rozpisuje všetko potrebné, čo na začiatku svojej cesty potrebujete vedieť a čo mu pomohlo. Čo a kedy jesť, čo vynechať, ako sa odmeniť a netýrať, kedy a hlavne ako cvičiť, aby to bolo efektívne, aké cviky si osvojiť a podobne. Ak po knihe siahnete, budete naozaj milo prekvapený.

Veľmi sa mi páči, že jeho chudnutie nebolo drastické typu – žiadna čokoláda, žiadne pečivo, žiadna múka. Nie. Vysvetľuje, že je dôležité nastaviť sa tak, aby ste pravidlá dokázali dodržiavať celoživotne, nie len dva tri mesiace. Nepoznám človeka, ktorý by bez sladkého vydržal celý život, nehovoriac o čerstvom chrumkavom chlebe. Osobne mám pocit, že počas polroka, kedy som sa riadila jeho radami, som sa vôbec neobmedzovala a jedla všetko, na čo som mala chuť, ale s mierou.

Človek očakáva, že zdravá strava stojí majland. Veď takmer v každom diétnom recepte  je zmienka o špaldovej múke, chia semiačkach, bio jahodách, pšene, kuskuse či pohánke. Tučko Tom používa vo svojich receptoch iba ingrediencie, ktoré domá určite máte. Úprimne ma potešilo, že môžem započať chudnutie bez toho, aby som musela bežať do obchodu zo zdravými potravinami a nechať tam pol výplaty.

Počas čítania knihy vám odporúčam si všetky pravidlá a poznatky v skratke spisovať na malý papier, aby ste si ich mohli kedykoľvek prečítať, a tak si ich lepšie osvojili.

Kniha Tučko Tom určite stojí za prečítanie. Asi nie je človek, ktorý by bol so svojou postavou spokojný na 100 % a leto je už za dverami, preto ak chcete pre seba niečo spraviť, je ten správny čas si knihu Tučko Tom minimálne prelistovať. Vaše telo a zrkadlo sa vám určite odvďačia.

VYDAVATEĽSTVO: Břicháč Tom
ORIGINÁLNY NÁZOV: Břicháč Tom
ROK VYDANIA: 2017